24 Nisan 2012 Salı

Günlük cilt bakımı

     Cildimiz gün boyu toz toprak, makyaj malzemeleri ve güneşin olumsuz ve yıpratıcı etkilerine maruz kalıyor. Bu etkenlerin verdiği zararı en aza indirebiliriz. Bunun için günlük temizliğimizin yanında yapacağımız bazı uygulamalar yeterli olacaktır. Burada paylaştıklarımın hepsini kendim uyguluyorum. Faydasını görmediğim hiçbir şeyi paylaşmam.
     Akşam eve ve kendimize geldikten sonra yüzümüzü uygun bir sabunla yıkayarak temizliyoruz. Makyaj temizleme pamuğuna gül suyunu dökerek yüzümüzü bununla siliyoruz. Bu pamuklar normal pamuktan daha kullanışlı oluyor ve her yerde bulunuyor. Yüzümüze sürdüğümüz gül suyu kurumaya yüz tuttuğunda da argan yağını sürüyoruz. Üç damlası tüm cildinize yeter de artar bile. Sac böreği yağlar gibi değil cildimize yedirerek süreceğiz. Yağ hemen emiliyor ve nemlendirici etkisi uzun süre devam ediyor. Bu tür şeylerin akşam kullanılmasının nedeni vücudun gece kendini yenilemesidir. Uygulamayı akşam yaparak etkinliğini arttırıyoruz.

     Cilt lekeleri, kırışıklıklar ve sivilceler için şiddetle tavsiye ediyorum. Alnımda ergenlik dönemimde bile olmadığı kadar çok sivilce vardı. Yüzüm için de uygun bir nemlendirici bulamamıştım. Argan yağı imdadıma yetişti. Üç gün kullandım ve sivilcelerimle vedalaştım. İhmal edip argan yağını kullanmadığımda beni ziyarete geliyorlar. Ben de ihmal etmemeye çalışıyorum. Doğal ve günlük cilt bakımında kullanılan bir ürün olduğu için gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Piyasada taklitleri çok fazla olduğundan dikkat etmelisiniz. Serin ortamda donuyor, cilt tarafından hemen emiliyor ve kendine özgü bir kokusu var. Ben Mecitefendi'nin bitkisel yağlarını güvenle kullanıyorum. 20 ml olan şişesi 20 tl. Fazla sürülmediği için uzun süre gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder