5 Haziran 2012 Salı

Katkısız Puding

     Hazır gıdaların pek çoğunda katkı maddesi olduğu bilinen bir gerçek. Bir diğer gerçek de bu meretlerin çok lezzetli olmaları. Bunlardan biri olan puding de çocukların vazgeçilmezleri arasındadır.
     Diğer tatlılara nazaran daha masum olduğu için puding benim favorimdir. Hazır tozların içinde kırk çeşit koruyucu ve katkı maddesi olduğu için ne çocuklara rahatlıkla yedirebiliyorum ne de kendim yiyebiliyorum. Gönül rahatlığıyla yiyebilmek ve damak tadıma göre ayarlayabilmek için kendi pudingimi kendim yapıyorum.
     Malzemelerimiz mısır nişastası, kakao, şeker, süt ve vanilyadan ibaret. Üç yemek kaşığı mısır nişastası, iki yemek kaşığı kakao, dört yemek kaşığı şekeri karıştırıp üzerine bir litre soğuk sütü ekleyerek ocağa alıyoruz ve devamlı karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayıp kıvama geldikten sonra ocaktan alıp vanilyasını ekliyoruz. Kaselere koyarak soğutup servis ediyoruz.
     Ben kendime göre ölçüleri bu şekilde ayarladım. Siz kendi zevkinize göre malzemeleri artırıp azaltabilirsiniz. Koyu istiyorsanız nişastayı artırırsınız ya da daha şekerli yapabilirsiniz. Kaselerin altına puding dökmeden önce kakaolu kek veya bisküvi koyarsanız supangle olur.Nişasta olarak patates nişastası koyar ve katılaşmasına, donmasına izin vermeden soğuyana kadar karıştırırsanız çikolatalı sos elde edersiniz. Buğday nişastası kullanmanızı tavsiye etmem. Yerken un kokusu ve tadı gelir, kıvamı güzel olmaz. Üzerini fındık, fıstık, hindistan cevizi ya da bisküvi kırıntısıyla süsleyebilirsiniz. Pişirdikten sonra kaselere dökmeden önce içine çekilmiş fındık da katabilirsiniz. Afiyet olsun.
   
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder