9 Ağustos 2012 Perşembe

Demirhindi Şerbeti

     Ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi sebebiyle içeceklere olan ilgim arttı. Ufacık şişelere dünyanın parasını vermek de bana biraz dokunuyor. Dolayısıyla içeceklerimi kendim yapmayı tercih ediyorum. Hem ekonomik hem de doğal olmuş oluyor.
      Geçtiğimiz günlerde iftara yakın aktara giderek soğuk içecek yapılabilecek neler var diye sordum. Bana demirhindiyi tavsiye etti. Daha önce de merak edip hazır toz şeklinde olanlardan almış ve beğenmiştim. Demirhindi Hindistan'da yetişen bir bitki. Aktarda kurusu satılıyordu. Paketin üzerin de yapılışı tarif edilmiş. Bir kilo demirhindi için on litre su kullanılıyor. Kuru meyveleri suda iki saat beklettikten sonra arzuya göre tarçın, karanfil ve zencefille kaynatıp süzgeçten geçiriyor ve istediğiniz kadar şekerle tatlandırıyorsunuz. Demirhindi ve su haricindeki malzemelerin miktarını keyfinize göre ayarlayabilirsiniz. Soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder